[Epitesz-barkacs] duna

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 10., V, 12:45:00 CEST

Auth Gábor wrote:

>   Tiszta a víz, a két évvel ezelőttihez képest szerintem tisztult.
> Sógorék is dolgoztak szerintem ezen a téren. :)

Azért az évekkel ezelőtti tapasztalatom épp kisoroszinál arra vall, hogy nekik
sokat nem kellhetett dolgozniuk. Aztán lehet, hogy mégis még valamit tettek. Meg
hát a duna még lejjebb is létezik tőlük, kérdés, hogy mi és a szlovákok mit
alkottunk.

Aztán az is evidensnek látszik, hogy csak ilyenkor, ilyen ménkű alacsony
vízállásnál ilyen tiszta a víz. Ha árad, annyi hordalék megy le, hogy már 15
centin se lehet átlátni. Legalábbis így emléxem, amikor megnéztem szintén itt
budafokon egy lépcsőn. Ez a hordalék persze az árterületek anyaga, nem tudom,
mennyire szennyes, szóval hogy csak föld meg növényi, tehát természetes anyagok,
vagy van benne mindenféle emberi találékonyság is.