[Epitesz-barkacs] csuszasmentes badogozas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 15., P, 18:59:24 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ez lesz a rétegelt lemezzel is, csak még előtte favédelem is. Az a
> baj, hogy a napot ez sem bírná, meg le is kopna a koszos cipőktől.

Szerintem a rétegelt lemez elég gyengus fából van, azt elhiszem, hogy nem bírná
a gyűrődést. Talán Vajk meg tudná mondani, melyik az a keményfa fajta ami a
legalkalmasabb lenne. Én úgy csináltam, hogy valami fatelepről vettem egy jókora
keményfát, de mivel nem értek hozzá, asszem valakit megkérdeztem. Aztán a
keresztmetszetét a helyhez illesztettem körfűrésszel meg gyalulással,
csiszolással. Kemény fa, kemény meló. :-) Végül több réteg parkettlakk
következett.

Igaz, hogy oda nem nagyon süt a nap, ahova került, mert egy régi ház belső
udvarában, ott is a földszinten volt ez az ajtó.

Ez a keményfa elég jól bírja a taposást, és ha lekopni látszik a parkettlakk,
időnként újjá lehet lakkozni. Sőt, annak sincs akadálya, hogy a felületébe
csíkokat vágj valami nem túl vastag kis körfűrész-féleséggel, és beleragassz
koracél lemezcsíkokat, szinte úgy, ahogy a gitáron a bundok. Ezek épphogy
kiállnak, és úgy lenne lelakkozva. De ez még nagyobb munka. Cserébe csak a
koracél kopik, ha kopik. Ja, rézből is meg lehet csinálni a hosszú bundokat. :-)