[Epitesz-barkacs] 12 V tap

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 15., P, 22:12:35 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Egyszerűen nem szeretné a hálózati feszt a víz alatt vezetgetni.
>
> Többnyire halogén világítást táplál, esetenként szivattyút is. Egy
> helyen fordulhat elő, hogy egy autórádiót is rákötnek.

Ó, akkor szerintem felesleges a fesz-visszavezetés messziről. Olyat tápot kell
választani, ami kb 14-15V-ot ad ki üresben is, meg terhelve is, és ez jó lesz
mindennek. A halogén izzónál lesz kb 14V, mint egy autóban. Ha túl kicsi lenne a
fesz, akkor hamarabb tönkremegy az izzó, mert nem jön létre az a bizonyos
halogén folyamat, aminek elfelejtettem a nevét. A gyártók 13,5V-on
mérik-járatják. Az autórádiónak meg tökmindegy.

1-1,5V fesz-esés meg ugye nem túl vastag huzalon jön csak létre. Mekkorát
tervezett be a tervező, és kb milyen hosszra?