[Epitesz-barkacs] lakatos megoldas ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 15., P, 23:39:42 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Ha olyan vékony, hogy 40-50 amperral másfeles pálcával kilyukad, akkor
> mire felpenderít belőle mondjuk egy centit, az fólia lesz talán.

Egész vékony lemezt is fel lehet peremezni, sőt, minél vékonyabb, annál
könnyebb. Nem kell annyira elvékonyodnia, gondold el, hogy csak pár százalék a
kerületbeli növekedés.

Sokat hegesztettem lemezt, pl amikor anno a betonkeverőt csináltam. Igaz, hogy
nem volt másfeles meg 2-es elektródám, és csak trafóm volt, de elég sokat
szenvedtem, hogy a másfeles lemez ne akarjon itt-ott kilyukadni. Flexem se volt,
szóval ha kilyukadt, elég rondán tudtam betölteni.

1-es lemezhez elég nagy ügyesség kell szerintem.

Viszont CO2-vel meg kieg készülékkel már sok tartályt hegesztettem úgy, hogy meg
se kellett munkálni a varratot, úgy volt jó, ahogy elkészült. Szóval bizony ég
és föld.