[Epitesz-barkacs] lakatos megoldas ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 18., H, 13:17:35 CEST

Kormos Imre wrote:
> Nekem 2 klimám van, Az egyik be van üzemelve, ez egy panasonic
> inverteres cucc.
> Ez fel van szerelve a falra, le nem szeretném szerelni, se
> becsomagolni. De egy jól megporlasztott vizpárával megspriccelni a
> hőcserélőlét.. ez egyszerűen kivitelezhető lenne.

Becsomagolás alatt azt értem, hogy ha vízzel akarod a hőcserélőt permetezni vagy
locsolni, akkor célszerű a külső levegőtől elválasztani. Ehhez elég egy
ráhelyezhető dobozféle, amit fentről ráeresztesz. Tehát nem kell úgy érteni a
becsomagolást, hogy jaj, most aztán köré építesz valamit.

> A porlasztó simán beférne a klima és a fal közé...

Rendben. Kell gondoskodni az alatta lévő részen egy vízgyűjtő valamiről, és
mivel sokkal kevesebb víz kell a hő kinyeréséhez vagy a hő elnyeletéséhez, mint
amennyi az odaporlasztáshoz kell, célszerű, ha van egy tartály, amibe belefolyik
a víz belőle, és innen nyeri a vizet az a porlasztás, amit használnál.

Gondolj arra, hogy ha van egy mondjuk 3,5kW-os teljesítmény, akkor a vízigény,
ha nyáron 8-->22 fokos vízmelegítésről van szó általa, az
4,2kWs/literfok*14fok=58,8kW/(liter/s) Vagyis 3,5kW/58,8 kW/(liter/s)=0,06
liter/s, 3,6 liter/perc, és ha permetezel, akkor ennél sokkal erősebb vízáram
kell.

> Van egy másik, 2-3 éve leszerelt klimám is, azt nem sajnálnám, de
> annak a beüzemelésére nem fogok időt szakítani.. Abban sem vagyok
> biztos, hogy működik-e még. Gáz nincs benne. Nem tudom, ledugózták-e
> a csatlakozóit leszerelés után...

Azért meg kéne valamikor nézni. Mi van ráírva, milyen töltet volt benne?