[Epitesz-barkacs] helium hol ?

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2011. Ápr. 27., Sze, 11:29:11 CEST

Hi,

> Egyszer egy bulin találkoztam direkt lufi fújó kittel, ha jól tudom Linde
> volt, és betétdíjas cucc volt. De ha jól emlékszem az sem volt olcsó.

  Érdekességképp megjegyezném, hogy a hélium nem megújuló nyersanyag,
jelenleg a földgáz cseppfolyósításának melléktermékeként állítják elő, a
párszázmillió év alatt a radioaktív bomlás során felszaporodott a
földgázt is csapdába ejtő helyeken... a légkörből nehezen vonható ki,
200-300 ezer köbméter levegőben van egy köbméter hélium és az se a
földfelszín közelében... a légkörből pedig szökik el folyamatosan.

  Előbb-utóbb erősen fogytán lesz, pedig a jelenlegi tudomány és technika
nem feltétlen képes meglenni hélium nélkül, s előállítani pláne nem
tudjuk olyan mértékben, amennyi szükséges lenne az ipar számára, a jónép
pedig lufikba fújkodja tonnaszámra, aztán szélnek ereszti.

> Hidrogént pedig cink + sósav összeöntéssel lehet szerintem lengeszerűbben
> csinálni vegyi úton.

  Hidrogént hamar elő lehet állítani vízbontással jópár lufifelfújásnyi
mennyiségig, jövőbemutató dolog lenne hélium helyett hidrogénnel tölteni
a lufikat, mert a hidrogén könnyen előállítható vízből, s víz van -- a
héliumhoz képest -- szinte korlátlan mennyiségben.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor