[Epitesz-barkacs] helium hol ?

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2011. Ápr. 27., Sze, 12:04:38 CEST

Sziasztok!

Én tizenévesen kipróbáltam, hogy miképpen ég el a lufi hidrogénje.

Két ilyen alkalom volt.
Az első alkalommal szépen lassan engedtem ki a hidrogént az ablakpárkányon
fekvő felfordított vájlingba.
Több percig tartott és utána egy kés hegyére gyufát szúrtam, amit egy másik
gyufával gyújtottam meg.
A késsel óvatosan messziről a vájling alá dugtam az égő gyufát.
Egy tompa puffanás után egy meleg hullámot éreztem végigfutni a testemen
lefelé.

A másik alkalommal anyám odajött és valami miatt siettetett.
Az eredmény az lett, hogy a tompa puffanás helyett egy jóval élesebb
durranás volt és vájling megemelkedett.
Anyám vérnyomása is de a rémület miatt a hangereje akkor nem.
:-)

Üdv. Tibi