[Epitesz-barkacs] helium hol ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 27., Sze, 14:45:39 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Föltaláltam az instant lufit. Légmentesen zárva gyártják, van benne
> cinkpor meg egy kis párnában sósav. Az kipukkasztható kézzel, mint a
> pufifólia, de maga a lufi lazább, az nem sérül. Keletkezik hidrogén és
> fölfújja a lufit. Igaz, hogy repülni nem fog, de robbantani még lehet
> (-:

:-) Ha már feltalálunk, valódi kérdés: ha a sósav és a cink egy baromi erős
tartályban kerül össze úgy, hogy szinte nincs is légtér, ezért ahogy keletkezik
a hidrogén, a nyomás is nő, mint a fene, a folyamat még lezajlik vajon? Tehát
képes lenne a hidrogén akár 1000 bar nyomás alatt is keletkezni?

A kérdés megfordítva: ha cink-klorid oldat nagynyomású edényben van, és kap a
tetején nagy nyomással hidrogént, visszaalakulna sósavvá meg kivált cinkké? :)