[Epitesz-barkacs] takarasi melyseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Ápr. 28., Cs, 13:06:10 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> csatornáknál régebben az 1,2m, de legalább 80cm
> (fagyhatár) volt a minimum, valamikor én is így tanultam
>
> de most  pl. Székesfehérváron a víz-csat zrt leírása szerint

Amikor ilyen nagyobb keresztmetszetű csövekről van szó, amikben szinte mindig
áramlik a víz, nem a fagyhatár a lényeg, hanem hogy ne akarjon attól
tönkremenni, hogy fölötte jár a busz, szóval mechanikailag legyen stabil az
állapota, helyzete.

Nekem van itt olyan csőszakasz, ami nincs mélyebben 50 centinél, de még sosem
fagyott el. De ha még kevésbé akarod mélyre tenni, az árokba, miután a csőre már
szórtál valami anyagot, hungarocell lapokat rakhatsz, mondjuk hulladék 5 centi
vastagokat, és nem csak csőszélességben, hanem árokszélességben. Ha így
csinálod, szerintem 20 centi mélyen se fog elfagyni sosem, legalábbis ha naponta
egyszer ki van benne a víz cserélve. Lehet, hogy ha a hungarocell megvan 30-40
centi széles, használatlan vízvezeték se fagyna el. Azért mechanikai okokból a
hungarocell teteje legyen legalább 1 ásónyomnyi mélységben! :)

Ja, fagyhatár: volt, amikor szükségem volt sóderre kemény télen. Azt
tapasztaltam, hogy a sóderkupacnak csak a felső kb 10 centije van átfagyva.
Szóval ez a 80 centis fagyhatár lehet, hogy a kemény orosz télben megáll, nálunk
szerintem ez valami vadbaromnak az abbólbajnemlehet tipusú, régről ránk maradt
előírása lehet. Szeritnem -20 fok alatt, szécsényben se lehet sehol soha találni
20-30 centinél mélyebben átfagyott talajt.