[Epitesz-barkacs] padlófűtés

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2011. Aug. 10., Sze, 08:07:48 CEST

Radó Zoltán írta 9 Aug 2011  22:10 levelében:
> Milyen csövet válasszak? Az rendben, hogy diffuziómentest, de pl ezen
> a honlapon lévő kettőből melyiket? PP vagy PE? Miért?
Nincs érdemi különbség, más gyártó, más alapanyagot használ. Nyugodtan
megveheted az olcsóbbat.
Én itt vettem, a gyártótól, ez volt a legolcsóbb. Piros, ezért mindenki
márkásnak nézi - ha ez szempont :-)
http://www.tubatrade.hu/

Osztó-gyűjtőt pedig itt:
http://csollak.hu/szerelt_osztok.htm
Jó a supportjuk, lehet alkatrészt is kapni. Télen kellett valami, jól jött, hogy
vasárnap délelőtt is nyitva voltak.

> Illetve, ha esetleg túlméretezem a padlófűtést (túl sűrűn rakom), az
> milyen hátránnyal jár? (Külön szabályzott hőmérsékletű ág)
Drágább a több cső és a nagyobb osztó-gyűjtő miatt.
Ha megteheted, nyugodtan csövezd be 10 cm-enként ott is, ahol nem
feltétlenül kell. Egyenletesebb lesz a padlófelület hőmérséklete. Persze a
macska így is megtalálja majd a kedvenc, legmelegebb helyét :-)

> Rakhatom-e a pincébe az osztót/gyűjtőt? Egy állítólag hozzáértő azt
> mondta, hogy igen, mert majd a víz úgyis kinyomja a levegőt. De ez
> nekem annyira nem tűnik jó megoldásnak.
Ne tedd! Vajk már megírta miért.
Ha tudod, tedd az osztó-gyűjtőt pl. a wc-be, akkor oda más fűtés már nem is
kell. Ilyen pici helyiségeket amúgy is szinte lehetetlen padlóval befűteni.
Mivel a padlófűtés hőtehetetlensége elég nagy, én pl. a fürdőszobát nem
fűtöm jobban, mint a lakószobákat, inkább tartok egy ventilátoros hősugárzót
arra a napi egy órára.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu