[Epitesz-barkacs] padlófűtés

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2011. Aug. 10., Sze, 14:07:25 CEST

van a csofalon surlodas, es van tapadas is. en igy magyaraztam meg magamnak.

egy pelda: a foldszint nalam az udvartol 1.2m magasan van. rakotottem a radiator aljanal a 25meter 3/4-es slagot, kiteritettem az udvaron, megnyitottam, es vartam hogy lejojjon az osszes viz a hazbol. hat el sem indult. levettem a slagot, hogy mi a fene van, jott egybol izombol a pofamba.

de a padlofutesnel ugye paralell korok vannak. es tenyleg az van, hogy ha van 3 ami nem tul hosszu, es nincs fojtas benne egyaltalan, es egy negyedik, ami le van fojtva, akkor az elso harmon "megfordul a viz", es a negyediken nem is mozdul. mint amikor az utolso radiator hideg marad. nem azert mert oda hideg viz jut, hanem mert azon a  koron mar nem mozdul a viz, mert a tobbi kor "rovidre zarja"

ezert probaltam irni, hogy ez nem linearis, mint az ohm torveny. kicsi aramoknal felmegy az ellenallas? vagy valami ilyesmi. nyitofesze van a cucoknak. talan ez jobban leirja.

vajk