[Epitesz-barkacs] Epitsunk korfureszt projekt

cst maguspr at freemail.hu
2011. Aug. 11., Cs, 05:49:29 CEST

15. - 20. szazad elejeig a földön készített vasmunkákat
még a cigánykovácsok is allva (!!) dolgozták fel, több eszük volt,
a japánoknál :-)  :

A felszíni műhely egészen nyitott volt, szabadon, vagy a házhoz ragasztva
alakították ki. .... a "munkahely" egy csípőmagasságig érő gödör volt,
ebben állva dolgoztak. Sokszor hordót süllyesztettek a gödörbe, hogy száraz
helyen állhassanak. . A gödör körül a talajt "asztalnak" használhatták,
nem volt szükség üllőt tartó tökére, mindjárt a földön állhatott.
A szerszámokat köréje rakták, s munka közben nem kellett hajolgatni,
minden a kezük ügyébe akadt (Ladvenicza 1955: 227).

néprajzi leírások: http://mek.niif.hu/02100/02152/html/03/46.html
hasonlo modon a fazekasok is néha földbe melyítették a korongozó szerkentyüt