[Epitesz-barkacs] A fotolistara jott, de szerintem itt is nagyon erdekes!

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 12., P, 12:43:20 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Akkor miért nincs vashüvely a mosógépünk dobjának műanyag fülében? A

Lehet szarul is megcsinálni egy masinát. A nagysorozat nem a minőség garanciája,
hanem az olcsóságé. Na aztán a mosógép nem biztos, hogy a nagysorozat
mintapéldája.

> Vagy miért műanyag csapágyban fut a lúgszivattyú vastengelye?

Vannak nagyon jó műanyagok is. Nem tudom, de hogy nem fog rozsdásodni,
korrodálni, az biztos. :-)

érdekes módon a régi lúgszivattyúk jó hamar megadták magukat ilyen bázsátel
hibák miatt, de pl a nem olcsó wörpúlban (haddnetudjam jól leírni) egész jól
bírja.

> Lehetne még ezernyi példát hozni.

Igen, a szar tervezésre meg a spórolásra.

A jó tervezésre ezügyben az a jellemző, hogy kb egyformán mennek tönkre a
cuccok, nem az van, hogy valami kinyekken, és látod, hogy a másik valami még 50
évig bírná. Na persze a mosógép rozsdamentes dobja nem fog tönkremenni tán még a
hulladéklerakóban sem 500 év múlva sem, mint anyag. :)