[Epitesz-barkacs] A fotolistara jott, de szerintem itt is nagyon erdekes!

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 12., P, 13:35:37 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Azt látni kell, hogy olyan 3-5 MPixelig van értelme az átlag
> felhasználónál. Utána már csak a zaj meg a képfájl méret nő.

de én nem átlag felhasználó vagyok. :-) Dokumentálásra használom, és néha
szkenner helyett is. A 3 megapixelessel egy A4-es lapot képtelenség jól
lefotózni, ez meg simán szépen viszi.

A melók lefotózásánál meg az a fontos, hogy van benne kézremegés kilövő cucc,
képstabilizátornak hívják asszem, és a készült képbe jól bele lehet zoomolni
utólag, hogy lássam, az a nemtommi, hogy is volt akkoriban megoldva, amikor
csináltam.

Arra persze, hogy nincs szükség, hogy a családi képen megszámolhassam, hogy a
tortán a gyertya kanóca hány szálból állt. :) De lehet állítani a gépen, hogy
milyen felbontású képeket akarok csinálni, még azt is megmondja, ha jól eméxem,
hogy mennyi képet lehet ilyen, olyan, amolyan felbontással csinálni.

> Előbbi
> azért, mert az azonos méretű érzékelőn sokkal kisebb pixelek látnak.
> Magyarul csúnyán átvernek...

Nem úgy érzem, hogy átvertek volna. Na aztán lehet, hogy ha megvenném a 14 vagy
hány megapixeles fajtát, annál nem érzékelném az előnyt már. De az is lehet,
hogy az elmúlt pár évben fejldött a technika. Kipróbálással lehetne eldönteni,
belenagyítva a kész képekbe összevetni, hogy az egyik és a másik mennyire
részletgazdag. Na aztán nincs kétségem afelől sem, hogy a lencserendszeren is
múlik a dolog.