[Epitesz-barkacs] Évforduló... :)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 13., Szo, 17:51:43 CEST

szepygab at gmail.com wrote:
> Arra lennék kiváncsi, hogy ennyi üzemóra alatt mennyit csökkent a
> fénykibocsátása?

Nem tudom, hogy kíváncsi vagy-e rá, de ha felvetetted, a kérdőmondat ellenére
valószínű, hogy kíváncsi vagy rá. :-)

Különben nem tudom. Illetve annyit sejtek, hogy mivel van ugyanabból a tipusból
több is, ezek között van, ami alig van használva, és van, ami folyton, és nem
érzek eltérést vizuálisan közöttük. Lehet, hogy valami fénymérővel lenne.

A fényerő különben nem annyira ettől függ, hogy milyen az izzószál a végein.
Azok, ha jól tudom, csak a begyújtásnál játszanak szerepet. A fény meg az
elektromos teljesítménytől és a bevonattól függ, meg hogy mennyire koszos az
üveg. :-) Persze amikor csesződik el az izzószál, akkor a végénél befeketedik,
ott biztos kevésbé világít. Meg lehet, hogy wolframgőzök máshova is eljutnak, de
elég hosszú az a cső, szerintem arrébb nem sok rakódhat le.