[Epitesz-barkacs] Évforduló... :)

cst maguspr at freemail.hu
2011. Aug. 13., Szo, 20:41:34 CEST

http://www.nol.hu/gazdasag/leszerepeltek_az_energiatakarekos_izzok

melyet a különböz áruk, illetve termékek minőségének ellenőrzésével
foglalkozó Warentest Alapítvány (Stiftung Warentest) legutóbb készített.

Tartós használat esetén az energiatakarékos égők fényereje gyors ütemben
gyengül. Ez azt jelenti, hogy az égők az idő múlásával veszítenek
fényerejükből, eközben azonban áramfogyasztásuk nem kisebb a hagyományos
égők fogyasztásánál. Az energiahatékonyság fokozatos mérséklődése ily módon
csökkenti a hagyományos izzókkal szembeni környezetvédelmi-, illetve
költségelőnyöket.

A vizsgálatkor alkalmazott tartós teszt során egyes égők már 5 ezer ki-,
illetve bekapcsolás után tönkre mentek.