[Epitesz-barkacs] födém

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2011. Aug. 16., K, 14:37:30 CEST

A régi beton alapját nem ismerem, ha azt kérdezed.
A rábetonozáshoz meg úgy álltam hozzá, mintha az új beton ragasztó lenne, ha
ragasztási műveletet végeznék.
Vagyis alapos mechanikai tisztítás kell neki.
Először söpörtem, aztán megkerestem a sérült, részeket, ahol a régi betonban
föld, vagy fa zárványok voltak és
ezek hozzáférhetők voltak. Ezeket kikapartam. Ezután újra söprés, majd erős
vízsugárral "portalanítottam".
Erre a nedves betonra vittem fel az új réteget. A lényeg a tiszta felület.
Ha az alsó réteg mozog, repedezett, akkor ugyanott a fenti is elreped.
Ha az nem mozog, akkor az 1-2 mm vastag réteg is rajta marad.

A házunk előtt az árkon lévő hídat vállalkozó csinálta önkormányzati
megrendelésre.
Mivel spórolni akart, a cementtel, a teteje a téli hőmérséklet változásra és
az autó hatására elkezdett kopni.
Kísérletként cementes misunggal bekentem egy részét. Ennek vastagsága 1-3
mm.
Az elmúlt 2 télen ez nem fagyott fel.

Én nem spóroltam a cementtel.

Üdv. Tibi