[Epitesz-barkacs] Porszivo hazilag... voltRe:Korfureszprojektek:-)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 18., Cs, 11:22:13 CEST

vajk fekete wrote:
> en meg nem hallottam rola.
>
> van valami le'gke's vagy hasonlo, de az csak ilyen lapos penge
> sugarat fuj, es lehet vele sepregetni, pl uzemben lefujja a
> vizcseppeket a szalagon a munkadarabrol meg hasonlo. szivni nem sziv.

Aha. Már azt hittem, hogy megint kitaláltam a melegvizet :-)

Sejtem, miért nem csinálják: egy sima 2mm-es lyukú lefújópisztoly ellátásához is
6-8 bárnál kW-os kompresszor kell. Ha veszek egy porszívófej-méretet, lehet,
hogy elég lenne 1mm-es lyuk is, de kéne belőle vagy 10-20 db, arra meg tán még
sokkal nagyobb teljesítményű kompresszor kellene.

Végülis a takarítógép vízzel hasonlót művel, csak oda a víz kispricceléséhez nem
kell akkora teljesítmény. Na meg a víz sűrűbb anyag, és a felület pórusaiban, a
szövetben is tud áramolni, felszíváskor magával hozza a porszemcséket, főleg, ha
megfelelő mosószert is beleadagolnak.

Láttam már olyan porszívót is, aminek a szívóteljesítménye egyáltalán nem volt
valami egetrengető, sőt, kifejezetten kicsi volt, de a fejben volt egy forgó
kefeszerűség, ami püfölte is a felületet, nem csak söprögetett. Ezért aztán a
kis szívóteljesítmény ellenére elég hatékony volt.

Szóval mások is agyalnak azon, hogy lehet a felületből kicsalogatni a
porszemcséket járulékos mechanizmusokkal.