[Epitesz-barkacs] elo hidak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 24., Sze, 09:23:40 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Anyósom szerint úgy majd jól nem törnek be hozzájuk, azért ég éjjel
> nappal az udvari lámpa.

Aha. Hát én meg aszondom, hogy pont jól lehet látni, hogy mi hol és hogy van,
könnyebb dolga van a betörőnek, világítania se kell. Szemtanú meg nincs, mert az
egész utcában egy teremtett lélek sincs.

Sőt, ha van riasztó, ami vijjog, az inkább zavarja, ablak becsukásra készteti a
környék lakóit.

Lehet, hogy én vagyok morcos mostanában, de sokminden zavar.

Pl zavar, hogy vannak emberek, akik felborogatják a szelektív hulladékgyűjtők
fémgyűjtő konténereit, kiszedik a sörös....palackokat, összetaposgatják,
zsákokba rakják, a felborított dögöt meg ott hagyják.

De a lakók is megérik a pénzüket. Minden ilyen szelektív hulladékgyűjtőt
általános szemétlerakónak néznek. Tegnapelőtt egy kukásautót látok éjjel egy
ilyennél, az volt a dolga (biztos nem ingyen), hogy a felhalmozott sok köbméter
általános szemetet összeszedje. Persze nem lett tökéletes, sok apró szemét
maradt ott, ami majd a tisztelt környéken lakó, amúgy cseppet se lepusztult
anyagi helyzetű pógárokat arra fogja késztetni, hogy újra odahordják a
háztartási szemetüket és más, lomtalanításkor kirakandó holmijukat. Én ezeket a
hatóság helyében levideóznám, aztán istentelenül megbüntetném. Néha akkora bűz
van egy-egy ilyen hely mellett, hogy százmétereken keresztül lehet érezni. Ha
meg szélvihar támad, hordja szét a szart mindenfelé a szél.

Érdekes a zöldhulladék-gyűjtés is. Kirakják az emberek a hét folyamán
összegyűjtött lenyírt füvet meg ilyeneket, amik a zsákokban már eleve rohadásnak
indulnak, és folyik belőlük a bűzös lé. Ezeket feldobálják valami autóba (még
nem figyeltem meg, milyenbe), amiből ez az immár még büdösebb lé folyik végig az
utcán, és keletkezik egy bűzös csík, ami nem szárad fel, mert nem víz. Büdös
marad sokáig, célszerű nem belelépni. Ahol megáll az autó, ott nagy felületű
bűzös folt keletkezik.

Szóval ez is ilyen szarul sikerül, pedig az elv jó: ha már növényi hulladék, ne
a szemétbe kerüljön.

Mezőgazdasági dolgokhoz nem értek, de felmerült már bennem, hogy ha a szerves
anyag el van hordva a földről, az nem káros? Az nem rontja a megmaradó föld
értékét biológiailag? Vagy cserébe hordanak rá műtrágyát? Persze nincs ötletem,
hogy kellene a szép fű talajába visszajuttatni a learatott fűből a
szervesanyagot.