[Epitesz-barkacs] elo hidak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Aug. 24., Sze, 17:09:01 CEST

Pataki István wrote:
> No! Tegyük fel, valamilyen oknál fogva éhezel. Én felajánlom Neked,
> hogy rendszeresen adok az éhenhalás elkerülésére elegendő táplálékot
> - egy feltétellel: minden alkalommal jól felpofozlak meg
> segberugdoslak. Abszolut demokratikus feltételek, hiszen a Te szabad
> választásodra bíztam.

Bocs, ez hülye példa.

Ha éhezel, és kajára kapsz pénzt a köztől, de te elcigarettázod, ezért tovább
éhezel, az nem fasza. Főleg, ha a kajára kapott pénzt nem te kaptad, hogy edd
meg, hanem a gyereked, de te mégis elcigarettázod vagy elkávézod, vagy elpiálod,
eljátékgépezed.

Vannak kötöttebb pénzek is: Ha valaki teszemazt építkezésre kap pénzt, és autót
vesz belőle, az se igazán szabadon költekezhet ugye. Számos más ilyesmi is van.

Én sehogyse tartom jónak, hogy ha valaki segélyt kap, azaz alapvető megélhetési
gondjai vannak, nincs munkája...., az élvezeti cikkeket vásároljon a segélyből.

És azt is vedd komolyan, hogy vannak helyek, ahol a segélyből élők költekezésére
nagyon aprólékosan figyelnek. Szinte fogják a kezét az illetőnek, amikor
bevásárolni megy, és pakolja a cuccokat a kosárba.