[Epitesz-barkacs] égő fadarabot megfogó ketyere ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 3., Szo, 22:23:48 CET

Cser Tamas wrote:
> jelenleg úgy tudom a piszkavassal megoldani,
> hogy balkézzel a piszkavas, jobbkézben egy
> vizesített hosszú léc, a kettő közé fogom a
> visszahúzni való fadarabot, de néha nem sikerül
> tökéletesen,

Ha csak a visszahúzás a feladat, én mást csinálnék, nem fogót.
Van a megfelelő hosszúságú piszkavas, annak a végére kell hegeszteni egy olyan V
alakot, aminek használatkor a csúcsa felfelé mutat, itt van a hegesztés is, és a
V szöge úgy van kitalálva, hogy a fa még épp ne szoruljon bele (önzárás határa
körüli). Ha ezzel rányúlsz a fára fentről, az elég jól megfogja ahhoz, hogy
vissza tudd húzni. És nincs akadálya fogakat is belealkotni úgy, hogy húzásra
akadjanak, tolásra meg leakadjon a fa.

Sőt, még egyszerűbb is lehet. Két karom, mint a sasé, visszafelé áll, és kis
mozdulattal beleakad a fába, megtolva meg kiakad.