[Epitesz-barkacs] Energetikai tanusitvany?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 5., H, 21:59:48 CET

k_tibor wrote:

> Energetikai tanúsítvány, lakás zöldkártya, és hasonlók...
> Tudtok erről valamit? Mindenhol azt írják, hogy jövőre már kötelező
> lesz ingatlan adásvételkor.
> Mennyire kell ezt komolyan venni?

Úgy tudom, hogy teljesen. De állítólag nem egy egetverő összeg, pár tizes max.

> Enélkül nem végzi el a földhivatal
> az átírást? Vagy utólag érvényteleníthetik az adásvételt?

Ezt már nem tudom, mi a szankció, ha nincs meg.
Nem csak adásvételkor kell, hanem pl újat se lehet már máshogy építeni. Azt nem
tudom, hogy használatbavételi előtt kell-e megszerezni, vagy csak a végleges
állapotra. (Használatbavételit megadnak előbb is, de onnantól van egy nem túl
távoli határidő a meglehetősen végleges állapot eléréséhez.)