[Epitesz-barkacs] fűtésrendszer

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 7., Sze, 16:11:26 CET

Radó Zoltán wrote:
> A kazán szivattyúja ugyanabba a puffertérbe dolgozik. A pufferből alul
> szív a szivattyúja. A melegvíz a tetejébe megy vissza.
> De csodálkoznék, ha ez lenne...

Én is. Az viszont lehet, hogy a tartály a pincében van, a radiátorok meg a
földszinten, vagy akárhol is, de a tartály lényegesen lejjebb van. Ekkor erős a
gravitációs hatás.

Ha a tartály tuti magasabban van, mint a radiátorok, akkor kizárt a grav.
áramlás.

> Valamiért a visszacsapó szelepről nekem mindig a ellenirányú áramlás
> gátlás jut eszembe. Akkor megpróbálkozom ezzel első körben.

Ez akkor jó, ha a visszacsapószelep tényleg valami rugós móka. Ha súlya van, de
nem nagy, vagy a záráshoz kell az ellenirányú nyomás, különben szivárog, akkor
nem nyert.

A mágnesszeleppel az a baj, hogy elromolhat, és akkor baj van.

Ha lent van a kazán a pincében, a földszinten a radiátorok, akkor is fel lehet
valahova magasabbra helyezni a tartályt, ha van hova.