[Epitesz-barkacs] ventinel hofoktol is fugg az amper ?

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2011. Dec. 10., Szo, 22:55:09 CET

Hi,

2011. december 10. 18:34:49 dátummal cst az alábbiakat írta:
> nem az a bajom, hogy egy hőbizti kiolvad, mint ahogy egy üvegcsöves
> bizti is kiolvad, hanem az, hogy cserélhetetlen ( tehát ha egy PC tápjában
> egy üvegcsöves kiolvad, akkor akár kicserélhetem, aztan esetleg
> megint elszáll, ha akar ) és egy 100Ft-os alkatrész miatt pl. egy
> 13500Ft-os ventit kell kidobnom

  Nem fogod tudni másképp megoldani. A hőbiztosíték pont azért kerül olyan
bolondbiztos helyre, hogy ne lehessen kicserélni egy drótdarabra. Annak az a
dolga, hogy ha melege lesz, akkor szakítsa meg az áramkört, különben tűz
keletkezhet, ami komolyabb károkat okozhat, mint az adott motor elhalálozása.

  Ha mindenáron egy oda nem illő - vagyis a feladatra alkalmatlan - motorral
akarsz megoldani egy feladatot, akkor azon kell elgondolkodnod, hogy miképp
tudod megakadályozni, hogy egy álló motor tartósan tápot kapjon. Ehhez
motortípustól függő jeleket tudsz szerezni, némelyiknél az áram megemelkedik,
más típusoknál nem történik ilyen. Ha a Te esetedben a 0,25A névleges áram
csak 0,3 amperre emelkedik meg, akkor ezt nehezen tudod detektálni, a forgást
kell figyelned, és lekapcsolni a tápot, ha nem forog a motor tengelye.

  Erre össze lehet dobni 2 ezer forintból is akár egy egyszerű és megbízható
elektronikát... így ránézésre kell egy mágnes (csak akad valahol) és egy
ellensúly a tengelyre (hogy ne üsse szét a csapágyakat), két reed relé
(2x300Ft), amelyek kisütnek egy-egy ellenállásról töltődő kondenzátort (két
ellenállás és két kondenzátor kb. 200Ft). Ha bármelyik kondenzátor feltöltődik
annyira, hogy meg tud húzni egy relét (2x500Ft), akkor megszakad a motor tápja
és mindenki boldog. Vagy valami ilyesmi. Mikrovezérlővel sokkal olcsóbb
lenne... :)

  Kerülő megoldások helyett miért nem a problémára keresel olyan megoldást,
amelyet el tudnál viselni akkor is, ha pénzt adnál érte? Nálam az a szűrő a
saját megoldásaimra, hogy ha ideállítana egy ember hasonló megoldással, akkor
fizetnék-e neki érte. Te fizetnél egy forintot is azért a megoldásért, amit
kitaláltál?
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor