[Epitesz-barkacs] sárgaréz e-fényesítése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 11., V, 16:56:26 CET

Hofferek Attila wrote:

> kész. Ha csak úgy nem lehet akkor csak hogy lehet? :-)

Nem tudom, nehezen. Galvánüzemben m3-számra használják néha, de kihozni, meg
kérni...? Volt, hogy kértem valakitől, és nem adott, mert aszonta, hogy
robbanóanyagot is lehet beőle csinálni.

Vannak alu eloxüzemek vagy talán kisebb műhelyek is, ahol használják, ott kéne
próbálkozni. Nem tudom, mekkora réztárgyakról van szó, de ha nagyobb is, azt is
láttam már, hogy pl rém dzsuva vörösréz sineket, amikre a kádban a munkadarab
van akasztva, megmossa a fazon egy kefével salétromsavval, és tök letisztul meg
kifényesedik. Közben meg ronda vörösbarna gáz keletkezik, asszem nitrogéndioxid.
Az biza mérgező, de nagyon kellemetlen nem direktben is szagolni. Szóval nem
lakásba való dolog, az tuti.