[Epitesz-barkacs] sárgaréz e-fényesítése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 11., V, 18:56:00 CET

Hofferek Attila wrote:

> Méghozzá nitroglicerint, ha van még kénsavad meg glicerined mellé.

Aha. És ha van nitró meg glicerin? :)
(Meglepődtem: utánaolvastam a nitrogéndioxidnak, és közben megnéztem a
dinitrogénoxidot is, ami a habpatronban is van. Azon lepődtem meg, hogy ez az a
bizonyos nitro, amit az őrült autóbuzik használnak.

Én meg csak nitrohígítót szoktam használni. Glicerin meg nincs itthon, hacsaknem
valamelyik kenőcsben.

> Láttam róla videókat, eszi is szépen a rezet, biztos nagy hígításban
> kéne alkalmazni,

Neméppen, viszont nagyon fontos, hogy rögtön a kezelés után le legyen alaposan
mosva, különben a rajta maradt savas akármitől simán vissza tud oxidálódni.

Azért gondolkodva egy kicsit lehet, hogy te nem pont erre gondoltál. Igaz, hogy
újszerűvé varázsol réz-alkatrészeket, de asszem olyan felületet nem csinál,
mintha valaki tükrösre polírozná pl szidollal és sok melóval az adott felületet.
Lehet, hogy tényleg van olyan elektrokémiai módi, ami ezt is tudja. Majd
megkeresem itt az egyik régi könyvben, hátha van róla valami érdemi leírás.

Az ilyen módszernek akkor van létjogosultsága (szerintem), ha nagyon tagolt a
felület, lehetetlen a sok kis zeg-zugot kipolírozni. Vagy marha nagy felületről
van szó, de ez ipari téma.