[Epitesz-barkacs] fatörzshasító kúpos ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Dec. 19., H, 18:08:56 CET

Cser Tamas wrote:
> kb 2éve volt téma a motoros menetes kúposcsigás fatörzshasító
> lassító áttétellel

Sok képpel meg linkkel.

> a lassító áttétel helyett egy 2tonnás autós olajemelővel
> is meg lehetne oldani egy sima kúpot az oldalába nyomni ?
> ( olajemelő van, lassító áttétel meg nincs )

Nem fogod tudni mihez képest nyomni bele azt az éket, ami amúgy is nem tudom,
honnan fog előkerülni.

Ha kézzel akarod belenyomni, a töködről is folyni fog a víz, mire végzel. Ha már
ék, azt a végéről is bele lehet kalapálni. A kalapács is áttétel! Meglódítod,
gyorsul a kezed által valami kis erővel, pár kilóval 1 méteren át, aztán
lefékeződik 1 centin, ennek megfelelően az erő 100-szoros lesz. Ha nagyobb erőt
kíván, akkor rövidebb úton fog fékeződni. Nagyobb tuskókba 2-3 éket is
beverhetsz, sorba püfölöd őket, meg lesz az eredmény elég gyorsan.

Annak a gépi, csigás, kúpos micsodának az a lényege, hogy gépi. Kézzel is bele
lehetne tekerni, de az is nehezebb, mint a végéről ékkel hasítás kézzel. Akkora
nyomaték kell oda, hogy az egyik linken látszott, hogy nagy jármű kerekére van
szerelve a menetes kúpos szerszám. Az meg nem akkora, hogy épeszű erőkarral tudj
vele versenyezni. Különben is, ez a módi akkor éri meg, ha sok ilyet kell
csinálnod. Valszeg a szerszám jó marha drága.