[Epitesz-barkacs] vaskalyha

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2011. Feb. 1., K, 18:35:23 CET

Király utcában jártam olyan boltban, ami csak ilyen régi, felújított
bútort árul. Nagyon drágák, sokkal drágábbak, mint egy új. Ezeket
felvásárolják vidéken (zömmel külföldön), szétszedik teljesen, kezelik,
kiirtják a kártevőket, rendesen összerakják, festik/lakkozzák. nagyon
szépek!

Ugyanezt láttam a kikában is, van ott egy külön ilyen osztály.

Van olyan is, hogy szintén régi bútorból (esetleg más építési anyagból)
indul a bútor, de nem az lesz ami volt, hanem a patinás alapanyagot
felhasználva valami mást építenek.

Ha valaki hallott már Sprok Antalról, na az ő lakása ilyen holmikkal van
tele. Nagyon-nagyon hangulatos. A konyhabútorát is ő faragta, tiszta
girbegurba az egész, mégis olyan szép, amilyet még nem láttam. Az egész
házát ő építette gerendából a két kezével, nem volt pénze, kézzel
hántolta, faragta egyenként a gerendákat.

Egy példa:
< http://www.sprok.hu/az_en_kis_falum.html >

Úgy emlékszem, ez a saját szekrénye, nem eladó. Érdemes a többi munkáját
is megnézegetni.

Gábor