[Epitesz-barkacs] szintezes

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 2., Sze, 09:54:43 CET

SZIGETI Szabolcs  <szigi at ik.bme.hu> 2011.02.02. 08:57:49 +1h-kor írta:

> Hali!
>
> Alapvetően az a kérdés, hogy milyen pontossággal kellene mérned.

belvízveszélyes helyen, Tiszakécskén egy  Foktorok nevezetű szivattyútelepen
--------------
a Tiszába szivattyúznak vizet,  ez a  Holt - Tisza  lecsapoló  csatorna
0 + 000  szelvényében  lévő  vízmérce   " 0 "  pontja     78,50   m.Bf.

A  zsilipet    ~  290  -  cm  -es   szolnoki  vízmércén  mért
vízállásnál  lehet  nyitni,  illetve kell  lezárni.

A  Holt - Tisza  max. tűrhető  vízszintje   80,35  m.Bf.
------------
a szolnoki 78,78 mBf-es adatából  80,35-78,78= 157 cm az a legkisebb
szint, amitől a Tiszából már "beszivattyúzni" kellene a holtágba

ezekből lehetne úgy-ahogy kiszámítani, hogy a kisember talajvizes
magánkútjában mi lenne illetve pl. magánember fájának a gyökere milyen
mélyről szívja fel a vizet,

tehát egy szintezés után 120km távolságból is lehet valamennyire
visszakövetkeztetni, hogy ott mire számítsak

> A földmérők nem véletlenül tanulják évekig, amit csinálnak, és az sem
> véletlen, hogy az ő mérőléceire pl. rá van írva, hogy milyen környezeti
> hőmérsékletnél annyi a hossza, amennyi. Szóval ott elég pontosan lehet
> mérni. Ráadásul teodolittal is kell tudni mérni, különben értelmetlen
> bohóckodásba megy át.

sajnos rég volt, hogy 38évvel ezelőtt a geológiai technikumban
teodolitot és szintezőműszert gyakorlatilag használni is tanítottak,
valami halvány emlék megmaradt belőle, és egy 1órás munkát
2-3 óra alatt talán mai is megcsinálnám.

> Szerinte, jobban jársz, ha megfizetsz egy földmérőt, mint, hogy a slagot
> hurcibálod, ami meg amúgy sem lesz pontos sok ok miatt, cserébe baromi
> macera.
>
> De még egyszer, kérdés, hogy milyen pontossággal, és milyen célra akarod a
> mérést.

ha most lemennék Tiszakécskére, és a legmélyebb ponton a szivattyúzott
holtágra is
tekintettel  10cm-es mélységben van a vízszint, talán szinteznem sem kellene,
ha a szivattyútelepi vízmércét is le lehetne olvasni,

és  ehhez nem kellene államtitoknak gondolt adatnak tekinteniük a
szivattyútelep
üzemeltetőinek, hogy egy ottani érdeklődő kisember adatot kapjon

sajnos ezt a zsilipet még meg kellene találnom, mert minél nagyobb titoknak
tekintik, annál jobban felkeltik az érdeklődésemet, hogy megtudjam, hogy pl.
milyen fát
ültethetnék a telkemre