[Epitesz-barkacs] ház szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 3., Cs, 18:58:27 CET

Radó Zoltán wrote:

> Mivel a pincének is jó lenne száraznak és fűtöttnek lennie, így a fal
> mellé leeresztett hőszigetelésére egyébként is szükség lenne.
>
> Akkor tulajdonképp a pincefal, vízzáró szigetelés, "kavics"
> draincsővel
> rétegeket kéne létrehozni? De ettől még alulról fel tudja szívni a
> nedvességet, ami ellen csak a pártlanítás, szellőztetés használ?

Gondolom betonról van szó. Mint nálam. Szerintem nem nagyon lesz probléma a
fűtött helyiség vizesedésével, ha tényleg sikerül a pincefal külső részét jókora
mélységben elválasztani a csapadékvíz miatt nedves talajtól, és elvezetni az
esetleg hegyről lezúduló vizet a ház mellett. Fűtés esetén a párátlanításra se
lesz külön szükség. Főleg télen nem.

Nyáron már lehet, mert a pince nyáron ugye hűvösebb lényegesen, és ugyanaz az
összetételű levegő jut be, mint ami kint van az esetleges kánikulában. Ez
lehülve jelentős rel páratartalom-emelkedést fog produkálni, ez lesz érezhető a
pincében is.

Én eddig klímával szárítottam nyaranta a levegőt. Idén vettem egy
páramentesítőt, ki fogom próbálni, hogy ez mit művelne, de nem túlságosan
kedvelem a hőséget még akkor se, ha száraz, biztos, hogy időnként be fogom
kapcsolni a klímák valamelyikét. Mindig elég 1, az se kell folyton járjon.
Általában akkor kapcsolom be, ha 60% fölé emelkedik a relatív páratartalom. Erre
meg van egy külön műszerke.