[Epitesz-barkacs] ház szigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 4., P, 12:33:28 CET

Balázs Bámer wrote:

> Mi kettőnk esetében kimondható, hogy kizárólag csapadék-eredetű.
> Viszont - legalábbis itt - meglepően messze eljut még szivárgócsatorna
> és ereszcsatorna mellett is.

Nekem tetszik a megoldás, ahol meg lehet csinálni, hogy kiásni a ház fala
mellett, ha amúgy az alap rendben van, és amellett, hogy rárakni vízzáró
hőszigetelést a falra, nem földdel, hanem kúlékaviccsal tölteni vissza. Az
képtelen odavezetni a vizet.

> Sehol sincs, csak az anyag van meg hozzá. Az a baj, hogy decemberben a
> kocsibeálló építésekor elhasználtam a télre tartalékolt
> fázásmennyiséget, és nagyon nem akaródzik a padláson dolgozni.

Hát ez teljesen érthető. Ez úgyis több évre való projekt.

Ez a szellőzés amúgy egy valóban fontos dolog lehet. Ismerősöm (mostanában
beszéltem vele erről) átalakíttatta a házát évekkel ezelőtt, amibe beletartozott
az is, hogy szinte tömítettek lettek a nyílás-zárók. Nem mondhatni, hogy ki van
alakítva bármilyen szellőzés is. Telefonon beszéltem vele, és feltűnt, hogy
milyen sokat köhög. Rákérdeztem erre a szellőztetés dologra, és elmeséltem neki,
hogy a szabványban valami huszonköbméter per óra per fő van előírva, és hogy
utánaszámolva is meglepő, de ilyemi jön ki, ha az ember nem akar túlságosan
feldúsult CO2-ben lenni.

Kinyitott rögtön mindent, és máris csillapodott a köhögése. Ezután figyelni fog
rá. Persze lehet, hogy orvoshoz is el kéne mennie, mert más is lehet a folytonos
köhincsélés mögött.

A bent keletkezett párára viszont most már megváltozott a véleményem, hogy mit
kell vele tenni: szerintem nem kiszellőztetni, hanem ilyen páramentesítő
kütyüvel lecsapatni, méghozzá energetikai okokból. Persze csak akkor, ha ez túl
sok. És ahogy már szó is volt róla, ezek tudnak páratartalomra szabályozni.
Emellett légszűrővel is el lehet látni őket (van is valami rajta eleve), és
mivel rengeteg levegőt húz magán át, rengeteg szennyezőanyagot is kiszedhet a
levegőből. Persze főleg port, vagy aszerint, hogy milyen légszűrő van
hozzábiggyesztve, mást is.