[Epitesz-barkacs] Saját kút Re: vizoracsere furcsasag

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 4., P, 14:06:21 CET

Hofferek Attila  <hofi at soka.co.hu> 2011.02.04. 13:40:35 +1h-kor írta:

> Parlamenti napló, délelőtt? :-)

1467 Kincstári reform: ( kb. Igazságos Mátyás király idejében)

Új adókat jelöltek ki: eltörölték a kapuadót, és helyébe füstadót hoztak
létre, tehát nem kapu után, hanem ház után adózott a jobbágy. A harmincad vám
mellet bevezette a koronavámot, ami alól nem adott mentességet.

 a kapuadó helyett bevezette a füstadót, amelynek összege ugyanannyi volt (20
dénár). Legfontosabb adófajta a rendkívüli hadiadó, mely a hadsereg
fenntartását szolgálta.

korábban (1467 előtt) kapuadót  minden olyan telek után szedték, amelynek a
kapuján egy megrakott szénásszekér be tudott menni és meg tudott fordulni,
ezért nevezték kapuadónak is. Bevezették még a harmicadot is, mely a külföldre
kivitt vagy behozott árukat vámolja meg.
 évi 1 magyar forintot, ill. a harádzsot pénzben fizették

tehát már 550 évvel ezelőtt is találékonyak voltak a "harádzs" kitalálói