[Epitesz-barkacs] nem auto :-)

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 8., K, 00:15:07 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.02.07. 23:41:25 +1h-kor írta:

> Ha államilag megteremtik a lehetőségét, hogy oda-vissza pörgős legyen az
> óra, és
> ha többlet van egyenlegében, akkor azt kifizetik a kuncsaftnak valami érdemi

az állam általi elgondolás 2008 jan 1 óta:

2007. évi LXXXVI. törvény Villamos Energia Törvény (VET) módosítása

és itt az elektromos áram előállításáról még szó sincs, azt bármilyen módon
előállíthatnád, mert csak egyenáramból inverteresen tudnál visszatáplálni

ha a beruházást kiszámolod, hogy mennyibe kerülne ez neked, akkor lemész hídba

> áron, de úgy, hogy senkinek ne legyen emiatt vesztesége, akkor akár jó is
> lehet.

Háztartási méretű kiserőmű:
VET 3. § 24. alapján: olyan, a kisfeszültségű hálózatra csatlakozó kiserőmű,
melynek csatlakozási teljesítménye nem haladja meg az 50 kVA-t.

Háztartási méretű kiserőművet (Továbbiakban: HMKE) nem csak lakossági Ügyfél
létesíthet, hanem önkormányzat és vállalkozás is, a fenti teljesítményhatár
figyelembe vételével.

A termelt villamos energia visszavétele:
A 273/2007. (X. 19.) Korm. rendelet (Vhr.) 4. § alapján: A háztartási méretű
kiserőmű üzemeltetője által termelt villamos energiát az üzemeltető kérésére
az adott csatlakozási ponton értékesítő villamosenergia-kereskedő vagy
egyetemes szolgáltató köteles átvenni.

A hálózatra csatlakoztatható inverter főbb műszaki feltételei:
Az inverter egy olyan elektromos eszköz, amely az energiatermelő eszköz által
előállított egyenáramot váltakozó árammá alakítja át. Ezt a váltakozó áramot
lehet visszatáplálni a hálózatba.

Hálózatvezérelt inverter szükséges, mely csak a hálózattal párhuzamosan képes
működni, így hálózati hiba esetén automatikusan leválik a hálózatról.

HMKE a közcélú hálózattal vagy annak bármely leválasztott részével együtt
szigetüzemben nem működhet. Életveszélyes lehet egy feszültségmentesített
közcélú hálózaton végzett munka során a háztartási méretű kiserőműves
visszatáplálás. A közcélú kisfeszültségű hálózat felőli táplálás megszűnésekor
az inverteres napelemes egységnek automatikusan le kell válnia a hálózatról.

Az inverteres betáplálás védelmeinek rendelkezni kell az együttműködő
villamos-energia rendszer elemeire vonatkozó alkalmassági tanúsítvánnyal,
gyártó által bevizsgálásra felkért laboratóriumok által kiadott magyarországi
minősítéssel.
------

3, Csatlakozási dokumentáció készítése

A HMKE közcélú hálózathoz történő csatlakozásának kialakításáról Csatlakozási
dokumentációt kell készíteni, melyet a csatlakozó-berendezés létesítési
partnerek, társaságunkkal Keret Megállapodással rendelkező partner cégek,
Regisztrált Kivitelezők, villamos tervezői jogosultsággal rendelkező személyek
készíthetik el. A dokumentáció készítésének költsége 100 %-ban az Ügyfelet
terheli, az árat a készítő határozza meg, egyedi megállapodás alapján.

------
Részletes leírás: Elosztói szabályzat 6/B sz melléklete

A Társaságunk által ismert, tanúsítással rendelkező inverterek:

Egy fázisú SMA inverterek 1-11 kW

Sunny Boy inverter család
Windy Boy inverter család
SIEL Csoport által gyártott SIAC Soleil inverterek

SOLEIL 1.5 kWp
SOLEIL 2 kWp
SOLEIL 3 kWp
SOLEIL 4 kWp
A fentieken kívül minden más típusú inverter is alkalmas lehet a hálózatra
történő visszatáplálásra, amennyiben benyújtják a magyarországi akkreditált
független vizsgáló intézet által kiadott tanúsítványt.

Amennyiben a termelt villamos energiával kizárólag a saját fogyasztás a cél -
közcélú hálózatba visszatáplálás nem történik - az engedélyezési eljárást
ugyanúgy le kell folytatni, a csatlakozási tervet le kell adni jóváhagyásra, a
Hálózati Csatlakozási Szerződést meg kell kötni, vagy módosítani kell. Ekkor
nincs szükség mérőcserére. A visszatáplálás megakadályozására áramirány
figyelőt kérünk beépíteni. A vételezésre szerződésben lévő kereskedővel nem
kell a meglévő szerződést módosítani, viszont az el nem fogyasztott villamos
energia elszámolására így nincs lehetőség.

---------