[Epitesz-barkacs] nem auto :-)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 8., K, 13:13:35 CET

Hofferek Attila wrote:

> Akár indíthatja is a generátor motorüzemben a robbanómotort.

Valóban, így még egyszerűbb. Ha nagyobb a teljesítmény, a lágyindítás sem gond,
persze ekkor mégis kell valami kapcsolható kuplung, ami szintén nem agresszíven
kapcsol.

> Pébésre, illetve hivatalos nevén lpg-re vannak átalakítószettek
> bármelyik kocsimotorhoz. Szerintem a metánra is csak keverési arány
> változtatás kellene.

Igen, de a kocsimotorokkal az a baj az árukon kívül, hogy azok nem egyféle
fordulatszámra vannak csinálva, és nem valami ménkű hosszú üzemidőre. Ha mondjuk
500ekm-t menne egy járgány átlagosan 50km/h-val, akkor is csak 10ezer óra, egy
gagyi klíma többet megy meghibásodás nélkül.

A készen kapható agregátorokban vajon mi az ábra ezügyben? Bár ezek se állandó
üzemre lettek kitaláva, hanem szükségüzemre, tehát lehet, hogy egy átlagos autó
motorjánál is sokkal kevesebbet bír.

Aztán lehet, hogy az autó motorja is sokkal többet bír, ha nem változó
fordulatszámmal üzemel, és nincs folyton indítgatva, hanem mittudomén egy fűtési
idényben egyfolytában jár kb 3000-rel, kis nyomatékkal, állandó hőfokon. Ehhez
sajnos nem értek. Jó lenne avatottól megtudni.