[Epitesz-barkacs] hosszu lyuk furasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 8., K, 13:32:48 CET

vajk fekete wrote:

> pont ez volt a baj, hogy ha megszakitottam, az ujnak a vege mar
> beakadt, es nem jott fel a lukbol.

Mindig elfelejtem, hogy fentről lefelé fúrtál. :-) Bár azért láttam én már
normál fúrást is, ki kell jönnie a széttört forgácsnak is az utolsó pillanatig.
Ekkor persze van mód a lyuknak úsznia az olajos trutyiban.

> koszi az okositasokat, lehet hogy meg egyszer jol fog jonni. pl hogy
> kicsivel 3cm, azt felbovit, es utanna ujra hosszu kicsivel, mert
> akkor csak a felbovitett aljaig kell kihozza a forgacsot.

Igen, ezt kellett volna legelőször leírnom, de elfelejtettem, Pedig acélba
mindig így fúrok. Szoktam sokkal hosszabb lyukakat is fúrni, pl rúd alakú holmi
öntéséhez szerszámot, ott megesett már, hogy 20 centis lyukat fúrtam.