[Epitesz-barkacs] nem auto :-)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 8., K, 13:42:29 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> pedig pl. ott vannak a vízellátás szivattyútelepei, csak a fővárosban
> van vagy
>
> 60-80 víztározó medence, tehát völgyidőszakban azokban a szivattyúkban
> hasznosan "el lehetne emészteni" a fölösleget.
>
> persze ehhez "csak"  össze kellene fogniuk

A völgyidőszaki energiát alacsony tartályok feltöltésére nem lehet elhasználni.
Ami meg jó lenne, pl a prédikálószéknél tervezett víztározó, ami a dunából
valami 600+ méterre vitte volna fel a vizet, az már valami. Mondjuk 100ezer m3
víz 650m magasra az 65GJ energia. Napi kétszer megcsinálva, ezért átlagban 6 óra
üzemre gondolva az persze még mindig csak 3MW, szóval bakfity, tehát lehet, hogy
sokkal nagyobb tó kellett volna fentre.

Na most képzeld el, ha a magasság kicsi!
Ezzel együtt el tudom képzelni, hogy a vízművek a víztornyokat igyexik olcsóbb
árammal feltölteni. Tehát valahogy megállapodnak az áramszolgáltatókkal, hogy
mikor vételezik az áramot. Sok üzem is néha vigyáz erre.

(Egyszer egy üzemben meg kellett javítanom egy 3kA 20V-os áramforrást, és utána
próbákat csináltam, Nekem nem szólt senki, hogy mit nem szabad. Bekapcsoltam az
elszívót, az se volt kicsi, meg a csarnokvilágítást, és beraktam a nagy kádba
munkadarabokat a daruval, és adtam neki. Később kiderült, hogy túlléptem valami
időkorlátot a nagy teljesítménnyel, és valami többszázezres büntit kapott a cég
a teljesítmény-túllépés miatt. Még bíróságra is el kellett mennem (mint
alvállalkozónak) tanúskodni. Aztán nemtom, hogy oldották meg egymás között az én
megbízóm és a cég, vagy mi lett az ítélet.)