[Epitesz-barkacs] kaloriak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 9., Sze, 00:31:49 CET

gyapo wrote:

> A napi igény 2000 kcal körüli, akkor ez 0.024 %. De ha 476 kcal, akkor
> tényleg soknak tűnik.

Nem rossz ez az arány! Ha valaki, aki 110 kiló, megelégszik 2000kcal
energiabevitellel, és minden nap legyalogol 4,2km-t ezzel a szintkülönbséggel,
az tuti fogyni fog.

Már az is sok ám, hogy mozog valamit. Ekkor kb 100W a napi átlag disszipációja.
Vagyis napi kb 8,6MJ energiát disszipál, ami osztva 4,2-vel szinte pont 2000
kcal. Ha ebből levonunk egy ilyen járulékos 4-500kcalt, ez fog hiányozni
rendesen.

Sajnos egy kiló zsír valami 7000kcal, és ha csak 500 hiányzik naponta, akkor 2
hét alatt meg le 1 kiló. De a fenti manőver eléggé éhezéssel jár, ha nem lesz
utántöltés. Ha meg lesz, akkor elég hamar összejön az a néhányszáz kcal. 10 deka
kalbász kenyérrel és miegymás, és már vége is. :-)

Más megközelítés: a gyaloglógépen megmértem szintén erősebb emelkedőre állítva,
hogy 150-200W között van a max teljesímény, amire képes vagyok relatíve
stabilan. Vegyük a 150W-ot. Ebből kb 500W felhasznált teljesítmény jön ki, tehát
ami a hő és mech teljesítmény együtt. Ez egy órán át kb valóban 430 kcal
energiaveszteséget jelent. Ez biztos keményebb, mint lemenni és feljönni úgy,
hogy a szintkülönbség 56m, és összesen 4,2 km az út. Szóval lehet, hogy ez a
séta tényleg sokkal kevesebb energiafelhasználással járt.