[Epitesz-barkacs] kaloriak

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 9., Sze, 15:05:45 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.02.09. 13:53:17 +1h-kor írta:

> Azért nemegészen, de nem rossz masina ez sem. Csakhogy anno nem ezt vettem
> meg.
>
> Ez a gép abban jobb, hogy itt a két kart is lehet (sőt célszerű) erővel
> mozgatni, szóval széleskörűbben mozgat át. Nem tudom, állítható-e rajta a
> hátsó
> részen a kör sugara, ami mozgatja a pedálok hátulját. Az lenne az igazi, ha
> állítható lenne.

egy gyári, tömeggyártott sima kerékpárpedált láttam rajta, arra van
rácsavarozva
a talprész

> A visszatáplálósdi szinte értelmetlen, olyan kicsi teljesítményekről van
> szó.

> Afrikában egy szolgáltatásféle, sokan csinálják, hogy mivel nincs áram, van
> egy
> bicikliszerű generátoros masina, amivel járja a vidéket a fazon, és ha
> valakinek
> kell, feltölti a mobiltelfonját egy kb 1 órás tekeréssel. Ennek már van
> értelme.
> Érdekes módi, nem gondoltam volna, hogy ilyen foglalkozás is kialakul.

egy óra tekeréssel mondjuk 100Wh kb 5Ft -ért kiemelhető a konnektorból,
tehát valóban bakfittynek tűnik itt magyarhonban,

viszont hazánkban kerékpáragygenerátor is létezik
http://skory.z-net.hu/ledlamp/generator-szetszed-04_.jpg
és ez igencsak olyan mint zsiguli generátor, csak több észak-dél van
benne (kb 3x annyi)

de pl. esti kerékpározásnál a kerékpáron levő 6Voltos (dinamónak nevezett)
generátor akku nélkül és elektronika nélkül is tud ledes lámpával világítani

http://skory.z-net.hu/ledlamp/bringalampa-kapcs_.gif
http://skory.z-net.hu/ledlamp/ledlamp.html