[Epitesz-barkacs] Wild-fele nyomolapos szelzaszlo

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 12., Szo, 19:04:34 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2011.02.12. 17:43:09 +1h-kor írta:

> Ha rám gondoltál, nekem már van, kaptam! Csak még nincs megjavítva,
> használatra
> készre hozva, és azt a légcsatornát se készítettem el, amivel a mérni kívánt
> légáramot egybe tudom terelni.

igen, rád gondoltam...

amiket most találtam, azokkal a  szél nyomását lehetne érzékelni,
(amik kb 1850 - 1870 évben kitalált, elektromos  ketyere nélkül is
"kijelezhető", leolvasható a Beaufort skála értéke )

egy kanalas mérő pörgése meg egy másik leolvasható érték

és ezekkel a kiszámítható szélsebességek is kiszámíthatók lennének

http://www.freeweb.hu/iratok/tudomany/berget/BERGET19.HTM

Alphonse Berget: A földgömb és a légkör fizikája (1909)

189. A szél ereje. A szél erejét két módon észleljük: vagy a nyomásból,
melyet valamely meghatározott felszínre gyakorol, vagy a sebességéből
következtetünk erejére. Ez a sebesség egyébként a nyomással szorosan
összefügg. A szél sebességét másodperczenként méterekben mérjük,
nyomását pedig négyzetméterenként kilogrammokban.

A szélnyomás arányos a sebesség négyzetével. Ez az a viszony,
a mely a szél két mechánikai jellemzőjét összefűzi.