[Epitesz-barkacs] Kerekpar villogo elore

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2011. Feb. 13., V, 16:27:40 CET

Hi,

> fehér diódákhoz (mintha ezt tapasztaltam volna) elvileg a 3V kevés lenne,
> ahhoz legalább 4,5V kellene, vagy 6V és egy előtétellenállás
> ( 3elemes az összes fehérledes kinai szar is)

  Alapvetően nem feszültség kell a LED-hez, hanem áram és főleg
áramkorlátozás. Ha megszólal 2,4V felett a LED, akkor már gond nélkül
meghajtja 2db AAA akku is egy jól tervezett áramkorlátozó elektronikával.
Nagyon sok biciklis cuccnak elég kettő AAA akku, de ettől függetlenül
megbarkácsolhatod és ráköthetsz 6 voltot is, legfeljebb előbb költözik az örök
elektromágneses mezőkre a LED vagy az elektronika, ha nem sikerül jól belőni
azt a feszültségtartományt, amire tervezték.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor