[Epitesz-barkacs] tyuktojas merete?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 14., H, 00:41:07 CET

Hofferek Attila wrote:

> Simán. Mindkettő egy nagy sejt, csak az egyiknek keményebb a héja
> mint a mésiknak.

Asszem nem ez a fő eltérés, hanem a megtermékenyítős helye. Ikránál testen kívül
történik, tojásnál meg belül. Az átmenet nem tudom, hogyan történhetett. Ahogy
azt sem, hogy az elevenszülés hogy jöhetett létre. Egyáltalán nem biztos, hogy
ezek egymásból fejlődtek ki. Bár van itt átmenet is, pl a kenguru.

A pingvin gondolom tojásrakó, de a kis pingvin valamelyik szülője lábánál van,
azon áll, és be van jól takarva. Lehet, hogy innen könnyen átalakulhat a
tojásrakásból a bennszülöttségre.

De ez mind agyalás a köbön, a tényekről fogalmam sincs.