[Epitesz-barkacs] tyuktojas merete?

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2011. Feb. 14., H, 12:57:21 CET

Sziasztok! Ez igen!Hogyan mérted?Feltörted és külön lemérted a héját és a belsejét? Csak, hogy kötözködjek!A kisebb tojás esetében másképp aránylik a héj súlya abelsejének a súlyához.Ha gömbfelületű lenne a tojás, akkor1 cm sugár esetén felület/térfogat arány 3/cm.1,5 cm sugár esetén felület/térfogat arány 2/cm.2 cm sugár esetén felület/térfogat arány 1,5/cm. A tojás héja meg érzésem szerint minimum kétszer akkora fajsúlyú, mint a fehérje és a sárgája. Bocs a kötözködésért!Mérnök vagyok és szeretek pontosan mérni, ha tudok. Üdv. Tibi