[Epitesz-barkacs] tyuktojas merete?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 14., H, 21:08:45 CET

gyapo wrote:

> Egyet mértem:
> 58.1 g a tojás, ebből 7.3 g a héj. Ez M-es tojás.
> Ez 12.56 %, most mar csak azt kell belőni, hogy a tojás méretével
> mennyire változik ez az arány.

Ezt nem nagyon lehet megbízhatóan bemérni. Volt már olyan tojás is a kezemben,
aminek papírvékony volt a héja. Szóval jókora eltérés lehet a vastagságban, így
a súlyban is.

Érdekességnek jó, amúgy meg szerintem nincs olyan nagy jelentősége az egésznek.
Ha pl rántottát sütök, marhára nincs jelentősége kis eltérésnek erre-arra. Úgyis
megrakom egyébbel. :-)

Ma is elkövettem egyet reggel: szelet káposzta felaprítva, 2 fej hagyma, ezek
összekeverve sózás után egy tálban, aztán olajon pirítgatva. Mielőtt megvolt, 2
szelet paprikás kolbász és 2 szelet békebeli párizsi felkockázva is belekerült,
együtt összesütögetve a kész előtt kapott gulyáskrémet.

Amikor megvolt, fullra tettem a hőt, és az előre összekevert 3 tojatot, amit
horváthrozi 9 fűszeres sóval ízesítettem, rázuttyantottam, és együtt
megsütöttem, majd 2 szelet kenyérrel meg fél liter kakaóval megettem. Adtam az
egészséges táplálkozásnak tehát. :-) Lehet, hogy egy nagyon kicsi fajta tojásból
is ugyanilyen jól sikerült volna a kaja.