[Epitesz-barkacs] Mell (volt: Re: tyuktojas merete?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 15., K, 11:27:59 CET

Kaczmarek Edvard wrote:

> Szupernormális inger: az átlagosnál erősebb választ kiváltó
> kulcsinger.
> PÉLDA: Egy amerikai pintyfaj azon hímjeinél, melyek farkát tollakkal
> mesterségesen meghosszabbították, sokkal sikeresebbek voltak a
> párválasztásban, az időegység alatti fészkelésben.

Ez rendben van, de ez még az említett interszelekció témakörébe tartozik.

Aztán jön ezeknek a tulajdonságoknak a megszaladása, ami már a természetes
szelekciót segítheti elő. Tehát, ha a hajdanvolt dínónak azért nőtt tolla a
mellső lábán, mert ez kiváltotta a nőstény erősebb szex érdeklődését, az még
csak ilyen célú, és inkább hátrány a szexet leszámítva, mint előny. Viszont
amikor ez a tulajdonság "megszaladt", erősen továbbfejlődött, és emiatt az állat
repülőképessé vált, ez óriási szelekciós előny.

Na szóval ilyen fajta megszaladásra nincs semmi értelmes gondolatom sem a nő
mellénél, sem az elefánt agyaránál. Nincs tehát arra ötletem, hogy ezek mi másra
lennének használhatók, ha sokkal erőteljesebben kifejlődnének, kicsit
átalakulnának. A nőknél esetleg, ha óriásivá fejlődik, és megtanulja héliummal
megtölteni, akkor levegőbe tudna emelkedni. Az elefánt meg? Esetleg rúdugrás?
:-)