[Epitesz-barkacs] kapcsolasi rajz?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 17., Cs, 17:33:00 CET

Kaczmarek Edvard wrote:
> Itt egy faék-egyszerűségű megoldás, erősítők lágy bekapcsolására
> tervezték.
>
> 100 msec-ig áramkorlátozó ellenálláson vezeti át a tápot, aztán
> relével rövidre zárja. Kell neki 12VDC az időzítéshez.

Persze, ez nem olyan rossz módi, de itt a kiírásban sokkal nagyobb időkről volt
szó, és főleg kikapcsoláskor is.

Jóideig használtam asztali lámpában 100W-os izzót, és amikor el-elszállt,
gondoltam egyet, és sorbaraktam egy 22ohmos ellenállást. Hát a fene egye meg,
akkor is elszállt. :-)

Másik világítás: 400W-os higanygőz, amivel sorban 2 db 300-as meg egy 100-as
izzót használtam. Azok elfogytak, áttértem 6 db 100-asra.

Minap felkapcsoláskor marha nagyot durrant az egyik 100-as, és eltünt az üveg a
foglalatból maradéktalanul. :-) Kitekertem egy fogóval a fém részt, teljesen ép,
semmi égés nem volt benne. Persze a szilánkok nem semmisültek meg,
összesöpörhetően ott voltak a földön. Így még nem láttam izzót eldurranni. Külön
érdekesség, hogy az árama keresztül kellett menjen a higanygőz lámpán is, aminek
úgy tűnik, semmi baja nem lett.