[Epitesz-barkacs] 1,2V to 4,5V ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 18., P, 19:21:19 CET

Palasik Sandor wrote:

> Összeraktam, megnéztem. Tényleg van benne némi tuning. Végül is másfél
> voltról nem tudja kideríteni, hogy van-e rajta LED, úgyhogy
> próbálkozik. Mivel nincs LED, a feszültség felmegy kb. 20 voltra, de
> utána hosszabb időre lekapcsol, a frekvencia kb. nyolcadára esik
> vissza. A 20 voltos impulzus teteje elég lapos, úgyhogy felteszem,
> hogy készültek rá és valami zénerszerű van benne, de lehet, hogy csak
> parazita elemként.

Ez egy lényeges infó, köszi, hogy foglalkoztál vele.

Ha mosfet kimenete volna, a parazitaelem természetes, mert a mosfetben van egy
parazita ún. reverz dióda, ami zenerként a teljes áramot is elviseli.

Akkor ez a cucc biztonságos, és ezek szerint csaknem 20V erejéig képes ledeket
meghajtani. Tök jó!