[Epitesz-barkacs] lendkerekes tarolas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2011. Feb. 20., V, 02:48:53 CET

a domb legmagasabb részén lakunk, vásárláshoz
üres szatyrokkal gurulunk kerékpárral lefelé,
és cuccal megterhelve próbálnánk az emelkedőn
felfelé pedált taposni.

gondoltam olyanra, hogy egy lendkerekes ketyerét
"völgymenetben" fékezés gyanánt felpörgetni,
és "hegymenetben" rásegítene a pedálozásnál.

régen a kerékpárra szerelhető Dongó motor
könnyen bontható volt (a dörzskerék a hátsó keréknél)

szóval csak egy kissúlyú (és nagy fordulatos) lendkereket
buherálni pl. a II. vh. előtt Turán harckocsikba inerciaindító
berendezést is szereltek. A szerkezet lényege az volt, hogy
egy 5 kg tömegű lendkereket kézi erővel , nagy áttétel mellett
felpörgettek 10 000-es fordulatszámra, majd a lendkerék
fogaskoszorújához csatlakoztatva indítani lehetett az erősen
lehűlt motort. Ezzel a szerkezettel a 18 t-ás harckocsit mintegy
5 m-el lehetett továbbmozdítani.

szóval egy ilyen ketyerével
100-150kg tömeget  akár pl. 100 x 5m = 500m-rel arrébb
lehetne vinni, emelkedőn felfelé

ha 70 évvel ezelőtt ilyen erő volt benne ( A harckocsik elektromos
indítása télen -20 fokos hidegben igen nehéz volt )
akkor a domb tetejéig fel tudna tekerni helyettem?

   .