[Epitesz-barkacs] Miért ne akarjunk kínai elemet feltölteni...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 20., V, 13:16:45 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> volna  CR2032 lithium elem, 3V és kb 220 - 230mAh az adatlapok szerint
>
> hány másodpercre hány Amperrel vágjam orrba?

Ilyennel nem próbáltam, mert a töltő 1 cellára (1,5V körüli) holmikra jó csak.
De ha ki kellene próbálnom, küldenék bele olyan 2-400mA-t, és a melegedését
figyelném. Testhőmérséklet fölött nem sokkal abbahagynám.

Azért kell a nagyobb áram, mert az tud melegíteni is. Ha kicsi árammal nyomat az
ember egy ilyen lezárt cuccot, lehet, hogy jobb, ha fedezékbe vonul. A hő el tud
menni, nem fog felmelegedni, mert kicsi a teljesítmény, viszont benne a nyomás
lassan, de határozottan nőhet. Hogy aztán mi történne a valóságban, azt nem
tudom. Lehet, hogy csak simán kifújna.

Én azért nem vacakolnék CR2032-vel, mert azok olyasmikben szoktak lenni, amik
igen kisfogyasztásúak, és jó sokáig bírja bennük az elem. Ma már egész emberi
áron lehet tesco-szerű helyeken kapni ezeket úgy, hogy a nagy cserélődés miatt
elég jó esélyed van rá, hogy nem sokéves, eleve lemerült vackot kapsz. Volt,
hogy akciós volt minden ilyesmi, és 2-t adtak 150Ft-ért, máskor meg 300 szintén
2 db. (Én régen kisebb boltban vettem ennek a sokszorosáért, asszem valami
1500-ért olyat, ami eleve szar volt.)