[Epitesz-barkacs] lendkerekes tarolas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 20., V, 13:21:12 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> érdekes, hogy vérprofi 200 - 380ezer HUF -ért 10 - 14kg-os
> lendkereket tesznek bele :-)

Mármint mibe? Amúgy a lendkerekes energiatárolás nem egy ócska téma, egyetemi
kutatások tárgyát is képezi. Neki lehet ugrani elsőre elméleti alapon, nem
egyszerű ez sem. Ekkor a lendkerék alakját optimalizálják. Ezzel együtt az anyag
sűrűsége és szakítószilárdsága is belejön a kutatásba, hogy mi a legjobb a
fellelhető anyagok közül. Még az is szóba kerülhet, hogy inhomogén akár
szilárdságra, akár sűrűségre.

Végül jönnek a kísérletek, a csapágyazás, meg hát persze vákuumban pörög...
Ekkor már az anyagtudományok is keményen benne vannak. Szóval nagyon nem
háztartási téma.

Én nem foglalkoztam vele sosem, de volt valamelyik listán téma, és ott belinkelt
valaki ilyesmit, és rémlik valami olyasmi, hogy még mindig nem valami marha jó
az energiasűrűsége. (J/kg vagy J/m3)