[Epitesz-barkacs] angolul hűtőborda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2011. Feb. 22., K, 00:09:02 CET

Auth Gábor wrote:

>   Középiskolában volt egy igazgatónk, akinek Ronczik Tibor volt a
> neve, és szegény raccsolt, a saját nevét nem tudta kimondani. Egyszer
> helyettesített méréstechnika órán, és megkérdeztük a rugós
> rotaméterre mutatva, hogy az mi? Nézett ránk, a műszerre, megint
> ránk: nem értitek, hogy nem tudom kimondani? Jófej ember volt...
> azóta megszűnt az iskola, remélem jobb helyet talált. :)

Ma elmentem a volt középiskolám mellett, ami már jó régóta nem iskola. Kedvem
lett volna bekéredzkedni.

Belenéztem ma a babavilág c. műsorba, ahol egy érdekességet hallottam egy
logopédustól: aszongya, hogy a szoptatás és annak a szájmozulatai nagymértékben
hozzájárulnak ahhoz, hogy a csecsemő majd később jobban, tisztábban legyen képes
sokféle hangot kiadni - és részletezte, hogy melyik mozdulat milyen izmokat
erősít, ami később melyik hang képzésénél fog szerepet játszani. Erre a büdös
életben nem gondoltam volna.

Lehet, hogy akik raccsolnak, azoknak kimaradt valamiért a szoptatási időszak?
Vagy legalábbis lehetne összefüggést találni, ha sok raccsolósnál ezt a tényt
megnéznék?